Om- och tillbyggnationer

Inomhus gäller föreningens stadgar, men vad gäller utomhus?

Det är föreningen genom stämma som fattar beslut om ändringar av fasad och den yttre miljön i föreningen. Det gäller bland annat höjd och kulör på staket och vindskydd, storlek och utformning av altaner och altantak, inglasningar av altaner och balkonger, kulör på maskiser, kulör på byggnader, soprum och carportar, uppförande av nya byggnader och rivning av befintliga byggnader.

Först efter ett stämmobeslut går styrelsen vidare och kontrollerar om bygganmälan, bygglov eller rivningslov behövs för den av stämman beslutade åtgärden.

Gällande riktlinjer för föreningens medlemmar finns att läsa i föreningens "Policy för byggnationer".

För närvarande är det inte tillåtet att utföra inglasningar eller uppföra plank på föreningens mark. Vill du ändra på det? Skicka in en motion så tar styrelsen upp den på nästa stämma.