Kan jag ladda min elbil på föreningens laddstolpar?

Till varje lägenhet hör en parkeringsplats i någon av carportarna. Till varje parkeringsplats hör ett motorvärmaruttag. På uttaget sitter en liten skylt med lägenhetsnumret.

Alla medlemmar får ett boendetillstånd. Nuvarande boendetillstånd gäller 2024-01-01 till 2025-12-31. Med boendetillståndet parkerar du billigare på föreningens besöksplatser. Med boendetillståndet kan du även köpa månadsparkering från AimoPark. Att ha löst månadsparkering är ingen garanti för att det finns lediga parkeringsplatser.

Du kan betala parkeringsavgift för boendeparkeringen direkt i appen AimoPark. För att göra detta behöver du endast klicka på zonkoden 3396 på kartan i appen och välja ”Boendepris” under taxa-menyn. Zonkod 3396 gäller föreningens samtliga 42 besöksparkeringar.

Glöm inte att ha ditt boendetillstånd i rutan när du parkerar! Boendetillstånd behövs inte i Carportarna.

Hur var det med laddstolparna då? Alla medlemmar kan registrera sig hos E-on för att få tillgång till föreningens laddstolpar. Laddstolpar finns på besöksparkeringen till föreningslokalen på Engelbrektsvägen 157. Instruktioner sitter på förrådsväggen vid parkeringen med laddstolpar eller kan laddas ner här: